Tēma: Viduslaiku bruņniecība
Stundas uzdevumi: Apkopot zināmo informāciju par bruņinieku dzīvesveidu, prast to pielietot, veicot konkrētus uzdevumus. Izprast jēdzienu bruņinieks viduslaikos un mūsdienās
Mācību līdzekļi: I.Misāns, V.Pāvulāns. Viduslaiku vēsture - ZvaigzneABC, dažādi attēli par tēmu, darba lapas
Mācību metodes: individuālais, pāru, grupu darbs, lomu spēle
Stunda.3 stundas tēmas noslēguma daļā
Pēc neliela ievada skolotājs liek skolēniem vēlreiz domās atgriezties tēmā par viduslaiku bruņniecību, tiek izmantoti attēli par doto tēmu.
Zināšanas
- Ko es zinu par bruņiniekiem? Skolēns veido savu zināšanu zirnekli. Skolēni strādā individuāli, tad pārī pārrunā katrs savu veikumu. Skolēniem, kuriem zirneklis veidojas maziņš, pēc uzdevuma pārrunāšanas ir iespēja to uzaudzēt(ar citu krāsu). DL1Izpratne
- Skolēni veido 5-7 jauno jēdzienu sarakstu par tēmu. Skolēni strādā individuāli, tad grupā. Skolēni, kuriem kāds jēdziens ir neskaidrs, pieraksta tā skaidrojumu, to sniedz klasesbiedri. Grupa veido kopējo 5 jēdzienu sarakstu, iepazīstina klasesbiedrus.DL2 Lietošana- Situācija-Klases telpa ir viduslaiku pils, bruņinieks tās saimnieks. Kā viņš organizēs dzīvi pilī? Katrs skolēns saņem savu lomu (variants- lomas tiek izlozētas). Skolēns-bruņinieks norāda katram pils iemītniekam viņa vietu. Bruņinieka lomai skolotājs var izvirzīt kādu konkrētu skolēnu, kurš tiktu galā ar uzticēto lomu. Analīze- Skolēni, iejūtoties savā lomā, veido nelielu stāstījumi par sevi. Skolotājs dod dažas minūtes laika, lai skolēns varētu sagatavot atbildes uz jautājumiem un tad veidotu stāstījumu. DL3 Sintēze- Iedomāties situāciju, kad viduslaiku bruņinieks nokļuvis mūsdienās. Uzrakstīt 1 dienas notikumus šajā situācijā. Šo uzdevumu vēlams veikt mājās, bet nākošajā stundā pārrunāt.DL4 Izvērtēšana- Atbildi uz darba lapas 5.uzdevuma jautājumiem (katrs ar savu krāsu)! Skolēni strādā pārī, tad visi kopīgi pārrunā.Skolēna darba lapa-1 Autors ..
Viduslaiku bruņniecība
Ko zinu par bruņiniekiem?
Skolēna darba lapa-2 Autors
Viduslaiku bruņniecība
Uzraksti 5-7 jēdzienus par tēmu, kuri visspilgtāk raksturo tēmu un iepriekš bija tev nezināmi!
Jēdziens Tavs skaidrojums Klasesbiedra skaidrojums
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................
Grupas jēdzienu saraksts (visbiežāk minētie jēdzieni):
1.
2.
3.
4.
5.
Grupa:
.
.
.
.
Skolēna darba lapa-3 Autors
Viduslaiku bruņniecība
1. Ieraksti savu lomu! ..
2. Atbildi uz jautājumiem!
Kas es esmu? .
Kāds es izskatos?...........................................................................................................................
......................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Kur dzīvoju pilī?...........................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Ko es daru? ...........................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Kādas attiecības valda starp mani un pils saimnieku-bruņinieku?.................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Skolēna darba lapa-4 Autors .
Viduslaiku bruņniecība Tavuprāt, kas mūsdienās izraisītu vislielāko izbrīnu, pārdomas viduslaiku bruņiniekā?
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Izdomā un uzraksti 1 dienas notikumus viduslaiku bruņinieka dzīvē, ja viņš nokļūtu mūsdienās!
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Vērtējums
Skolēna darba lapa-5 Autori ...........................
Viduslaiku bruņniecība Kad mūsdienās saka- ĪSTS BRUŅINIEKS?
Ja
.
.
.
.
.
.
Kuri no 2.darba lapā uzrakstītajiem jēdzieniem derēs arī mūsdienās un kāpēc?
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................
Tādu mēs iedomājāmies mūsdienu bruņinieku!