BLŪMA TAKSONOMIJAS PIELIETOJAMĪBAS VĒRTĒJUMS

 

POZITĪVAIS

IESPĒJAMIE TRŪKUMI

Sekmē domāšanas attīstīšanos.

Stingri noteikta nemainīga struktūra var arī notrulināt domāšanas un plānošanas spējas.

Mācību process ir plānveidīgs.

Tiek respektēta pieredze un vajadzības.

Pasaka priekšā meklējumu virzienu un ceļu. Ierobežo izvēles brīvību.

Veicina pašizziņu.

Vispārīgs mērķu formulējums un noteiktu uzdevumu konkretizācija.

Izglītības mērķu sadrumstalošanās iespējamība.

Viegli uztverama lietojuma forma.

Iespējams, realizējot formu, nerealizēt saturu – būtību.

Atvieglo novērtēšanas procesu.

Novērtēšanā problemātiski akcentēt skolēna individuālo izaugsmi atbilstoši viņa individuālajām mācīšanās īpatnībām.

Sekmē attieksmju veidošanos un piešķir tam būtisku nozīmi mācību procesā.

Skolotājam, kurš to īsteno, jābūt augstai kompetences pakāpei, papildus zināšanām psiholoģijā un vērtībizglītības jomā.

Aktualizē un ietekmē atbildības spējas.

Neizprotot sistēmas būtību un to mēģinot pielietot kļūdaini, mācību procesā var norisināties garīgā varmācība pret skolēnu.

Veicina neverbālās saskarsmes formu apzināšanu un izkopšanu.

Realizējas, ja strikti tiek ievērotas vecumposmu psiholoģiskās īpatnības.

Kļūdas realizācijā var veicināt skolēnā mazvērtības kompleksa rašanos.

Veiksmīgi izmantojama vienas tēmas plānošanai un apguvei.

Reti kad realizējama vienas stundas ietvaros.