BLŪMA TAKSONOMIJAS PIELIETOJAMĪBAS VĒRTĒJUMS
POZITĪVAIS |
IESPĒJAMIE TRŪKUMI |
Sekmē domāšanas attīstīšanos. |
Stingri noteikta nemainīga struktūra var arī notrulināt domāšanas un plānošanas spējas. |
Mācību process ir plānveidīgs. |
|
Tiek respektēta pieredze un vajadzības. |
Pasaka priekšā meklējumu virzienu un ceļu. Ierobežo izvēles brīvību. |
Veicina pašizziņu. |
|
Vispārīgs mērķu formulējums un noteiktu uzdevumu konkretizācija. |
Izglītības mērķu sadrumstalošanās iespējamība. |
Viegli uztverama lietojuma forma. |
Iespējams, realizējot formu, nerealizēt saturu būtību. |
Atvieglo novērtēšanas procesu. |
Novērtēšanā problemātiski akcentēt skolēna individuālo izaugsmi atbilstoši viņa individuālajām mācīšanās īpatnībām. |
Sekmē attieksmju veidošanos un piešķir tam būtisku nozīmi mācību procesā. |
Skolotājam, kurš to īsteno, jābūt augstai kompetences pakāpei, papildus zināšanām psiholoģijā un vērtībizglītības jomā. |
Aktualizē un ietekmē atbildības spējas. |
Neizprotot sistēmas būtību un to mēģinot pielietot kļūdaini, mācību procesā var norisināties garīgā varmācība pret skolēnu. |
Veicina neverbālās saskarsmes formu apzināšanu un izkopšanu. |
Realizējas, ja strikti tiek ievērotas vecumposmu psiholoģiskās īpatnības. |
Kļūdas realizācijā var veicināt skolēnā mazvērtības kompleksa rašanos. |
|
Veiksmīgi izmantojama vienas tēmas plānošanai un apguvei. |
Reti kad realizējama vienas stundas ietvaros. |