Blūma taksonomija palīdz veidot labi strukturētus mācību plānus

Neapšaubāmi, ka BT var kalpot par brīnišķīgu struktūru mācību satura un darba organizācijas plānošanai. Tomēr nepietiek tikai katru pētāmo jautājumu ievietot dotajā ”režģī„ un cerēt, ka skolēns automātiski apgūs nepieciešamās zināšanas un attīstīs arī savas kognitīvās un attieksmju veidošanas prasmes. Katrs taksonomijas līmenis prasa elastīgu attieksmi un improvizāciju, ja tās iztrūkst, mācību process var pārvērsties par neradošu un apnicīgi tukšu darbošanos. Lai Blūma taksonomija nekļūtu tikai par formu, ir nepieciešams izprast visu trīs jomu līmeņu būtību un savstarpējo saikni. Izmantojot vienu no jomām (un bieži vien skolotāji izvēlas tikai kognitīvo), netiek īstenoti vispārējie mācību mērķi, kuru sasniegšanai ir radīta šī domāšanas kāpņu shēma. Koncentrējot uzmanību uz izziņas darbību, skolēns apgūst konkrētas zināšanas un prasmes tās izmantot, savukārt, ja tā tiek sintezēta ar psihomotoro un afektīvo jomu, cilvēks mācās izprast sevi un dzīvot kopā ar citiem.

BT realizācija prasa daudzveidīgas un laikietilpīgas aktivitātes, tādēļ praktiski ļoti grūti visus tās līmeņus aptvert vienas stundas ietvaros.