Blūma taksonomija palīdz
veidot labi strukturētus mācību plānus
Neapšaubāmi, ka BT var kalpot par
brīnišķīgu struktūru mācību satura un darba organizācijas plānošanai. Tomēr
nepietiek tikai katru pētāmo jautājumu ievietot dotajā režģī un cerēt, ka
skolēns automātiski apgūs nepieciešamās zināšanas un attīstīs arī savas
kognitīvās un attieksmju veidošanas prasmes. Katrs taksonomijas līmenis prasa
elastīgu attieksmi un improvizāciju, ja tās iztrūkst, mācību process var
pārvērsties par neradošu un apnicīgi tukšu darbošanos. Lai Blūma taksonomija
nekļūtu tikai par formu, ir nepieciešams izprast visu trīs jomu līmeņu būtību un
savstarpējo saikni. Izmantojot vienu no jomām (un bieži vien skolotāji izvēlas tikai
kognitīvo), netiek īstenoti vispārējie mācību mērķi, kuru sasniegšanai ir radīta
šī domāšanas kāpņu shēma. Koncentrējot uzmanību uz izziņas darbību, skolēns
apgūst konkrētas zināšanas un prasmes tās izmantot, savukārt, ja tā tiek sintezēta
ar psihomotoro un afektīvo jomu, cilvēks mācās izprast sevi un dzīvot kopā ar
citiem.
BT realizācija prasa daudzveidīgas un
laikietilpīgas aktivitātes, tādēļ praktiski ļoti grūti visus tās līmeņus aptvert
vienas stundas ietvaros.