Blūma taksonomijas jomu sintēzes modelis
Darbību secība |
Psihomotorā jomā |
Kognitīvā jomā |
Afektīvā jomā |
1. |
REFLEKSĀS KUSTĪBAS PAMATA KUSTĪBAS PERCEPCIJAS SPĒJAS FIZISKĀS SPĒJAS |
||
2. |
KVALIFICĒTĀS KUSTĪBAS |
UZTVERŠANA |
|
3. |
BEZVĀRDU KOMUNIKĀCIJA |
ZINĀŠANAS |
REAĢĒŠANA |
4. |
IZPRATNE IZMANTOŠANA |
NOVĒRTĒŠANA |
|
5. |
ANALĪZE |
ORGANIZĒŠANA UN KONCEPTUALIZĒŠANA |
|
6. |
SINTĒZE |
||
RAKSTUROŠANA AR VĒRTĪBU SISTĒMAS PALĪDZĪBU |
|||
7. |
IZVĒRTĒŠANA |
Stundu plāni
Blūma taksonomijas jomu sintēzes modelis Stundas plāns tēmai Runa
Skolotājs stāsta: Pēc kuģa katastrofas jau ilgu laiku tu atrodies uz vientuļas salas. Pēkšņi kādu dienu jūrā ieraugi laivu. Ko tu dari? Sāc reaģēt!... 2....Laiva brauc garām tevi neredzot, ko tu darīsi?... 3....Cilvēki laivā tevi nepamana, kāda ir tava rīcība?... 4....Beidzot tu esi pamanīts. Laiva piestāj krastā, no tās izkāpj cilvēks un tev jāsāk saruna, tomēr tu nevari izmantot runu, jo jūs nesaprotat viens otra valodu.... 5. Ar partneri veidojiet kustību etīdi Saruna, mēģiniet veidot bezvārdu komunikāciju, kurā atklājas jūsu domas par sazināšanās grūtībām bez runas. Pēc etīdes: #katrs skolēns uzraksta to, kā juties # pāros pārrunā, kā jutās, komunikējot bez runas, kādas bija saprašanās grūtības, apkopo viedokļus # klases diskusija par situācijām, kad cilvēks var vai nevar iztikt bez runas # Apzinātās situācijas tiek uzrakstītas uz mazām lapiņām, izlozētas un grupās izspēlētas # pēc uzdevuma veikšanas katra grupa izdomā un iepazīstina pārējos ar vienu atziņu par sarunai nepieciešamo # Katrs skolēns atbilstoši izvēlei raksta eseju. Iespējamie temati: Nenotikusī saruna, Veiksmīgas sarunas priekšnoteikumi, Lai mani saprastu , Es palīdzēju tev mani saprast # katrs skolēns novērtē un uzraksta stundas vērtējumu kā arī veic pašvērtējumu savam darbam |
PJ, Refleksās kustības PJ, Pamata kustības
PJ, Uztvere ar sajūtām PJ, Fiziskās spējas
PJ, Kvalificētās kustības; AJ, Uztveršana
PJ, Bezvārdu komunikācija; AJ, Reaģēšana KJ, Zināšanas AJ, Reaģēšana AJ, Novērtēšana AJ, Novērtēšana
KJ, Izpratne; AJ, Novērtēšana KJ, Izmantošana
KJ, Analīze; AJ, Organizēšana un konceptualizēšana KJ, Sintēze; AJ, Organizēšana un konceptualizēšana AJ, Raksturošana ar vērtību sistēmas palīdzību KJ, Izvērtēšana; AJ, Raksturošana ar vērtību sistēmas palīdzību |
PJ psihomotorā joma
AJ afektīvā joma
KJ kognitīvā joma