Blūma taksonomijas jomu sintēzes modelis

 

Darbību secība

Psihomotorā jomā

Kognitīvā jomā

Afektīvā jomā

1.

REFLEKSĀS KUSTĪBAS

PAMATA KUSTĪBAS

PERCEPCIJAS SPĒJAS

FIZISKĀS SPĒJAS

2.

KVALIFICĒTĀS KUSTĪBAS

 

UZTVERŠANA

3.

BEZVĀRDU KOMUNIKĀCIJA

ZINĀŠANAS

REAĢĒŠANA

4.

IZPRATNE

IZMANTOŠANA

NOVĒRTĒŠANA

5.

 

ANALĪZE

ORGANIZĒŠANA UN KONCEPTUALIZĒŠANA

6.

SINTĒZE

RAKSTUROŠANA AR VĒRTĪBU SISTĒMAS PALĪDZĪBU

7.

 

IZVĒRTĒŠANA

 

 

Stundu plāni

Blūma taksonomijas jomu sintēzes modelis

Stundas plāns tēmai ”Runa„


  1. Skolēni nostājas, atbrīvo ķermeni, vienmērīgi elpo.

Skolotājs stāsta: ” Pēc kuģa katastrofas jau ilgu laiku tu atrodies uz vientuļas salas. Pēkšņi kādu dienu jūrā ieraugi laivu. Ko tu dari? Sāc reaģēt!...

2....Laiva brauc garām tevi neredzot, ko tu darīsi?...

3....Cilvēki laivā tevi nepamana, kāda ir tava rīcība?...

4....Beidzot tu esi pamanīts. Laiva piestāj krastā, no tās izkāpj cilvēks un tev jāsāk saruna, tomēr tu nevari izmantot runu, jo jūs nesaprotat viens otra valodu....

5. Ar partneri veidojiet kustību etīdi „Saruna”, mēģiniet veidot bezvārdu komunikāciju, kurā atklājas jūsu domas par sazināšanās grūtībām bez runas.

Pēc etīdes:

#katrs skolēns uzraksta to, kā juties

# pāros pārrunā, kā jutās, komunikējot bez runas, kādas bija saprašanās grūtības, apkopo viedokļus

# klases diskusija par situācijām, kad cilvēks var vai nevar iztikt bez runas

# Apzinātās situācijas tiek uzrakstītas uz mazām lapiņām, izlozētas un grupās izspēlētas

# pēc uzdevuma veikšanas katra grupa izdomā un iepazīstina pārējos ar vienu atziņu par sarunai nepieciešamo

# Katrs skolēns atbilstoši izvēlei raksta eseju. Iespējamie temati: “Nenotikusī saruna”, “Veiksmīgas sarunas priekšnoteikumi”, “Lai mani saprastu…”, “Es palīdzēju tev mani saprast”

# katrs skolēns novērtē un uzraksta stundas vērtējumu kā arī veic pašvērtējumu savam darbam

PJ, Refleksās kustības

PJ, Pamata kustības

 

 

PJ, Uztvere ar sajūtām

PJ, Fiziskās spējas

 

PJ, Kvalificētās kustības;

AJ, Uztveršana

 

PJ, Bezvārdu komunikācija;

AJ, Reaģēšana

KJ, Zināšanas

AJ, Reaģēšana AJ, Novērtēšana

AJ, Novērtēšana

 

 

KJ, Izpratne;

AJ, Novērtēšana

KJ, Izmantošana

 

KJ, Analīze;

AJ, Organizēšana un konceptualizēšana

KJ, Sintēze;

AJ, Organizēšana un konceptualizēšana

AJ, Raksturošana ar vērtību sistēmas palīdzību

KJ, Izvērtēšana;

AJ, Raksturošana ar vērtību sistēmas palīdzību

PJ – psihomotorā joma

AJ – afektīvā joma

KJ – kognitīvā joma